Veelgestelde vragen


Over Verse Kost

Hoe werkt Verse Kost?

Als je je aanmeldt bij Verse Kost dan heb je een flexibel abonnement waarmee je zelf bepaald op welke dag(en) van de week jij jezelf lekker verwend met een vers bereide maaltijd. Bij het aanmelden geef je aan op welke dag(en) in de week jij Verse Kost op je bord zou willen hebben. Ook selecteer je je voorkeuren als vlees, vis, vegetarisch of een combinatie en het aantal personen. Wij zorgen voor de rest! Iedere week leveren wij de maaltijden van jouw voorkeur. Op dinsdag ontvang je van ons een mail met jouw maaltijden voor de week erop. Wil je een keertje een andere maaltijd of pauzeren? Dat kan altijd. Je kunt jouw wijziging zelf aangeven in jouw account. Geef dit wel even voor donderdag 23:59 uur door, anders houden wij rekening met jou maaltijden bij de inkoop van de ingrediënten. Wil je helemaal geen Verse Kost meer ontvangen? We kunnen het ons niet voorstellen ;-), maar je kan uiteraard altijd stoppen! Geef dit dan ook voor donderdag 23:59 uur door, dan zorgen wij er voor dat je geen maaltijden meer ontvangt.

Hoe kan ik mijn maaltijden wijzigen?

Iedere week ontvang je op dinsdag een mail met jouw maaltijd(en) voor de week erop. Wil je liever een andere maaltijd die we die week op het menu hebben staan? Dat kan! Je kunt jouw wijziging zelf aangeven in jouw account. Geef dit wel even voor donderdag 23:59 uur door, dan houden wij bij de inkoop van de ingrediënten rekening met jouw wijzigingen.

Hoe kan ik inloggen in mijn Verse Kost-account?

Je logt in op je eigen account op onze website onder het kopje "Login", met je eigen e-mailadres en het wachtwoord dat je van ons op je mailadres hebt ontvangen. Mochten er problemen zijn met je account, neem dan contact met ons op.

Kan ik voor een bepaalde tijd pauzeren?

Je kunt altijd pauzeren. Wel zo handig als je bijvoorbeeld op vakantie of zakenreis gaat. Wil je jouw maaltijden voor de week erop pauzeren? Dit doe je via je account voor donderdag 23:59 uur bij het tabje waar jouw maaltijden staan. Wil je voor een langere periode pauzeren, bijvoorbeeld in verband met een vakantie? Ook dat kan uiteraard gewoon. Je zet dan gewoon jouw account even op pauze, je bepaalt dan ook zelf weer wanneer je hem aanzet. Puur gemak!

Hoe kan ik stoppen?

Weet je het zeker??? ;-) Uiteraard vinden we dat heel jammer, maar tuurlijk kan je ook altijd stoppen met Verse Kost. In jouw account kan je de dagen dat jij Verse Kost ontvangt uitvinken. Hiermee ontvang je geen Verse Kost meer totdat jij het weer aanzet. Heb je er nog vragen over? Neem dan even contact met ons op.

Ik was gestopt, maar wil weer Verse Kost ontvangen?

Altijd leuk als je weer Verse Kost wilt ontvangen. Door weer in te loggen in jouw account kan je zelf aangeven op welke dagen je voor hoeveel personen je Verse Kost wilt ontvangen. Heb je er nog vragen over? Neem dan even contact met ons op.

Tijdens het registreren/betalen ging er iets fout. Wat moet ik nu doen?

Wij helpen je graag persoonlijk verder! Neem dan even contact met ons op.

Kan ik zelf zien welke maaltijden ik ga ontvangen?

Als je inlogt in je account zie je precies wat je gaat ontvangen en voer je eventuele wijzigingen door.

Tot wanneer kan ik een wijziging doorgeven?

Je kunt wijzigingen doorgeven tot en met de donderdag 23:59 uur oftewel: vóór vrijdag. Dit doe je via jouw account.

De maaltijden

Wat voor maaltijden kan ik verwachten?

Verse Kost heeft iedere week drie verschillende maaltijden: vlees, vis, vegetarisch. Kijk hier voor een overzicht van de maaltijden. Je kan wekelijks wisselen.

Zijn alle ingrediënten biologisch?

De producten in onze maaltijden hebben niet altijd een biologisch keurmerk. We selecteren producten op basis van enkele criteria: de producten moeten vers en lekker zijn, het moet duidelijk zijn waar de producten vandaan komen en ze moeten zijn geproduceerd met respect voor de natuur, het milieu en dierenwelzijn. Dit vinden wij belangrijker dan een keurmerk en dit betekent dus dat niet al onze producten een biologisch keurmerk hebben. Kijk voor meer informatie over onze selectiecriteria bij: over ons en over onze ingrediënten

Wordt er rekening gehouden met speciale diëten, intoleranties of allergieën?

Helaas is het voor ons niet mogelijk om rekening te houden met producten waar jij persoonlijk niet tegen kunt of niet lekker vindt. Je kunt van tevoren zien welke maaltijd(en) jij ontvangt. Zit er iets in wat je niet lust of niet mag, dan kun je de maaltijd voor donderdag 23:59 uur omwisselen voor een andere maaltijd. Ook kun je eenvoudig pauzeren via je eigen account.

Kan ik zelf maaltijden kiezen?

Je kunt iedere week bepalen welke maaltijd(en) je wilt ontvangen. Iedere week ontvang je op dinsdag een mail met de maaltijd(en) op basis van jouw geselecteerde voorkeur. Wil je een keertje wisselen? Dat kan, dit doe je via je online account.

Kan ik ook maaltijden wisselen?

Je ontvangt standaard de maaltijd(en) geselecteerd op basis van jouw voorkeuren. Wil je een andere maaltijd ontvangen dan kun je dat doen door te wisselen in jouw account.

Blijven de maaltijden langer dan één dag houdbaar?

De maaltijden zijn super vers. Wij houden niet van E-nummers en conserveringsmiddelen. Hierdoor zijn sommige producten, zoals vlees en vis, beperkt houdbaar. Wij raden je dan ook aan om de maaltijd uiterlijk 1 dag na levering te eten (mits koel bewaard).

Bezorging

Waar bezorgt Verse Kost?

Op dit moment bezorgt Verse Kost in Utrecht (en omgeving). Wekelijks breiden we ons bezorggebied uit. Doe de postcodecheck om te kijken of we bij jou bezorgen. Wil je op de hoogte blijven wanneer Verse Kost bij jou bezorgt? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief, dan houden we je op de hoogte.

Wanneer bezorgt Verse Kost?

Verse Kost bezorgt de maaltijden voor maandag en dinsdag op maandag. De maaltijden voor woensdag en donderdag worden op woensdag bezorgd. Je kunt zelf aangeven in welk tijdsblok jij wilt dat we de maaltij(en) bezorgen. We bezorgen de maaltijden bij je thuis, op je werk of een van onze pick-up-points.

Waarom bezorgt Verse Kost alleen op maandag en woensdag?

Om de prijs-kwaliteit van onze maaltijden te kunnen waarborgen hebben we er voor gekozen om de maaltijden op maandag en woensdag te bezorgen. We kunnen hiermee voor 4 dagen in de week (maandag, dinsdag, woensdag en donderdag) Verse Kost aanbieden.

Kan ik aangeven hoe laat ik mijn maaltijd wil ontvangen?

Als je je inschrijft bij Verse Kost kun je aangeven in welk tijdsblok jij je maaltijd(en) wilt ontvangen. Je kan altijd aangeven in het veld "opmerking voor onze bezorger" welke specifieke bezorgtijd jouw voorkeur heeft. Wij proberen hier dan zoveel mogelijk rekening mee te houden.

Wat gebeurt er met mijn maaltijd als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent, bezorgen we je maaltijd bij de buren. De bezorger laat je middels een flyer in je bus weten waar je maaltijd afgeleverd is. Je kunt ook een "favoriete buurman/vrouw" aanwijzen, hier brengen we dan de maaltijd als jij niet thuis bent. Deze “voorkeursburen" kun je aangeven tijdens je eerste bestelling of in je account onder het kopje 'opmerking voor onze bezorger'. Vind je het handiger om de maaltijd op je werk te laten bezorgen, dat kan ook. J kunt een ander bezorgadres invullen bij jouw gegevens in jouw account.

Kan ik mijn maaltijd op een ander adres laten bezorgen?

Je kunt je maaltijd op een ander adres laten bezorgen. Bijvoorbeeld op je werk, bij het kinderdagverblijf of 1 van onze andere pick-up-points. Het is wel noodzakelijk dat dit op tijd (uiterlijk vrijdag 23:59 uur) bekend is bij ons. Dit doe je via je eigen account. Uiteraard kan je ook altijd even even contact met ons opnemen.

Betalingen

Wat kost Verse Kost?

De prijs is afhankelijk van het aantal personen en aantal dagen dat je kiest. Voor 1 medium maaltijd hanteren we een prijs van € 10,-. Bij meer maaltijden en meer dagen wordt de maaltijdprijs lager. Vul bij 'Bestellen' jouw voorkeuren in en jouw bedrag wordt direct berekent.

Zijn er nog extra kosten aan verbonden, zoals bijvoorbeeld bezorgkosten?

Bij een afname voor 2 personen of meer hanteren wij geen bezorgkosten. Bij 1-persoonsbestellingen wordt er € 3,50 aan bezorgkosten gerekend. Er zijn verder geen extra kosten aan het Verse Kost lidmaatschap verbonden. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Hoe kan ik betalen?

Bij jouw aanmelding voor Verse Kost betaal je eenmalig vooruit middels iDeal. De daaropvolgende maaltijden verlopen via (standaard Europese) wekelijkse automatische incasso. Voor vragen kun je altijd contact met ons opnemen op contact@versekost.nl.

Wanneer vindt de betaling plaats?

Wanneer jij je eerste maaltijd hebt besteld, vindt de betaling van direct plaats via iDeal. De hierop volgende maaltijden worden iedere maandag via automatische incasso afgeschreven.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer voor de automatische incasso wijzigen?

Wil je je rekeningnummer voor de automatische incasso wijzigen? Stuur ons even een mailtje met de wijzing die je wilt doorvoeren. Dit mag je doen naar contact@versekost.nl.

Overig

Hoe bereik ik jullie?

Je bereikt ons via het contactformulier of door een e-mail te sturen naar contact@versekost.nl.

Wanneer zijn jullie bereikbaar?

Wij zijn op werkdagen van 9 uur ’s ochtends tot 18 uur ’s avonds telefonisch bereikbaar. Kijk hier voor onze contactgegevens.

Ik heb een andere vraag of opmerking.

Voor overige vragen kun je contact opnemen met ons via ons contactformulier.

op de hoogte blijven? Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief

Actie: Meld je nu aan en ontvang 4 weken Verse Kost voor de prijs van 2 weken! Bekijk de actie